- Agder (Vest)
- Agder (Øst)
- Akershus
- Buskerud
- Finnmark
- Finnmark (samisk)
- Helse Fonna
- Innlandet (Hedmark)
- Innlandet (Oppland)
- Møre og Romsdal
- Nordland
- Oslo
- Rogaland
- Telemark
- Troms
- Trøndelag (Nord)
- Trøndelag (Sør)
- Vestfold
- Vestland (Hordaland)
- Vestland (Sogn og Fjordane)
- Østfold
- Aktiviteter
- Kronikker
- Nyheter
- Presentasjoner
- Arkiv
Pågående
Utviklingssenteret i Østfold inviterer til fire arrangement. Les mer her!
Utviklingssenteret vil bidra til å skape robuste ledere som etterlever forskriften om ledelse og kvalitetsforbedring i helse- og omsorgstjenesten.
Simulering er en effektiv metode for læring. I prosjektet ønsker vi å styrke simulerings-kompetansen ved å utdanne flere fasilitatorer og seniorfasilitatorer i Østfold. Dette kan bidra til simulering på tvers av tjenester og profesjoner.
Prosjektet skal utvikle en modell for veiledning for studenter og nyansatte og styrke rollen til veilederen. Det skal også bidra til å beholde og rekruttere ansatte i tjenestene.
Prosjektet vil vurdere om det kan være hensiktsmessig å samkjøre og standardisere opplæringen i legemiddelhåndtering i Østfold – både hva gjelder kvalitet, kompetanse og økonomi.
Avsluttet
USHT Viken (Østfold) har initiert prosjektet. Vi vil heve kompetansen i lindrende behandling og omsorg gjennom spredning av ny digital opplæringspakke for helsefagarbeidere og annet helsepersonell til kommunene i Viken (Østfold).
Fagnettverkets formål er erfaringsutveksling, nettverksbygging og utvikling av kompetanse knyttet til tjenestene som ytes til personer med utviklingshemming.
Hjemmeboende, ensomme eldre skal få tilbud om og blir motivert til aktivitet og sosial deltakelse. Koordinering av frivillig innsats er sentralt i prosjektet.
Vi har utarbeidet et digitalt, interaktivt seminar, gjennomført korte repetisjonskurs og arbeidet med en struktur av palliativkontakter og ressurssykepleiere.
Les mer om resultatene da vi intervjuet ressurssykepleiere på to sykehjem som jobbet med å styrke faglig og etisk refleksjon i et fagutviklingsprosjekt.