Pågående
Denne rapporten er utarbeidet i forbindelse med at USHT har gjennomført et læringsnettverk om kvalitet og kvalitetsforbedring knyttet til kvalitetsreformen Leve hele livet.
Gjennom empirisk bachelor utfører sykepleiestudentene et prosjektarbeid der data fra praksisfeltet danner grunnlaget for oppgaven. USHT er behjelpelig med å finne gode prosjekt og problemstillinger som studentene kan forske på, og tilrettelegger for kontakt inn mot praksisfeltet. USHT bidrar også i dialog med studentene. Etter endt oppgave vil studentene presentere sine funn for arbeidsfeltet.
Bidra til at ansatte i de kommunale helse- og omsorgstjenestene tilegner seg oppdatert fagkunnskap.
Merknad:DigiMøre og Romsdal erstatter dette fagnettverket fra 2022. Dette nettverket settes derfor som avsluttet, men aktørene er med videre i DigiMøre og Romsdal. Fagnettverket hadde fra 2016 til 2022 som oppgave å holde en oversikt over ulike aktiviteter og satsinger knyttet til velfersteknologi som foregår i fylket og være en pådriver for at det skapes et godt samarbeidsmiljø mellom ulike aktører. Nettverket skulle også bidra til at ny kunnskap og sentrale føringer spres i fylket.
Avsluttet
Vi ønsker å etablere fagnettverk for medarbeidere som yter tjenester til personer med utviklingshemming i kommunene i Møre og Romsdal. Nettverket skal arbeide med å sikre kunnskapsbasert praksis, samt utvikling og utveksling av kompetanse på tvers av kommunegrenser og omsorgsnivå.
USHT har i flere omganger ledet gjennomføring av læringsnettverk i Velferdsteknologiens ABC (KS). i 2017/2018 deltok 33 av 36 kommuner og de tre samlingene ble arrangert fire steder slik at det totalt ble arrangert 12 samlinger, I 2022 Arrangerte USHT ny runde på ABCen og benyttet digitale samlinger der 17 av 26 kommuner deltok.