Utviklingssentrene

Pågående

Periode: 2021-2022 | Innlandet | Pågående
Opplæringsprogram om pårørende

Det utarbeides et digital opplæringsprogram om pårørende for ansatte i kommunale helsetjenester og studenter i helsefaglig utdanning.

Periode: 01.01.20 – 01.04.22 | Innlandet | Pågående
Pårørende i fokus

Pårørendeundersøkelse der kommuner kan hente ut informasjon til kvalitetsarbeid om pårørende i sin kommune utarbeides som et nasjonalt tilbud. Les også om prosjektets arbeid med informasjonssider og filmer for pårørende og temadag om barn og unge som pårørende.

Periode: 01.03.2019 – 31.12.2020 | USHT Innlandet (Oppland) | Pågående
Nasjonalt velferdsteknologiprogram

Gjøvikregionens 5 kommuner søkte tidlig i 2019 sammen med 6 kommuner i Lillehammerregionen om å bli tatt opp i nasjonalt program for velferdsteknologi.

Periode: 01.09.2017-31.12.2019 | Oppland | Pågående
Kommunikasjon mellom pårørende og kommunehelsetjenesten i hovedsak mot personer med demens, men også mot personer med utviklingshemming

Prøve ut og evaluere digitale kommunikasjonsløsninger som samhandlingsverktøy mellom ansatte på dagaktivitetstilbud og bokollektiv for personer med demens og personer med utviklingshemming.

Periode: 01.09.18 – 01.10.19 | Oppland | Pågående
Kompetanseheving gjennom «Digital opplæringspakke i lindrende behandling og omsorg ved livets slutt» og spredning av kunnskap om forhåndssamtaler.

I kommuner i Oppland gjennomføres digital opplæringspakke i lindrende behandling og omsorg ved livets slutt. I denne fremheves samtidig forhåndssamtaler som et viktig redskap i palliasjon.

1 2 3 > >>

Avsluttet

Periode: 2010-2012 | Oppland | Avsluttet
Plan: Samarbeid om etisk kompetanseheving

Innføring av etisk refleksjon i alle avdelingar, etablering av tverrfagleg etisk råd og andre tiltak.

Periode: 2011-2012 | Oppland | Avsluttet
Bruk av web-baserte synkrone medier i veiledning, undervisning og møtevirksomhet

Hovudmålet er å sjå om synkrone medier kan effektivisere og betre kvaliteten på rettleiinga i sjukeplearutdanninga si praksisperiode, og om dette hemmar eller fremjer samhandling mellom dei involverte aktørane

<< < 1 2 3