- Agder (Vest)
- Agder (Øst)
- Akershus
- Buskerud
- Finnmark
- Finnmark (samisk)
- Helse Fonna
- Innlandet (Hedmark)
- Innlandet (Oppland)
- Møre og Romsdal
- Nordland
- Oslo
- Rogaland
- Telemark
- Troms
- Trøndelag (Nord)
- Trøndelag (Sør)
- Vestfold
- Vestland (Hordaland)
- Vestland (Sogn og Fjordane)
- Østfold
- Aktiviteter
- Prosjekter
- Forskning
- Presentasjoner
- Arkiv
Pågående
Prosjektet skal utvikle en modell for veiledning for studenter og nyansatte og styrke rollen til veilederen. Det skal også bidra til å beholde og rekruttere ansatte i tjenestene.
Prosjektet vil vurdere om det kan være hensiktsmessig å samkjøre og standardisere opplæringen i legemiddelhåndtering i Østfold – både hva gjelder kvalitet, kompetanse og økonomi.
Vi skal utvikle en kompetansepakke som bistår ansatte i rollen som mentor for nyansatte kollegaer. Introduksjon, kompetanseheving og refleksjon i grupper er grunnlaget for ABC-metoden.
Vi har utarbeidet en kompetansetrapp for ulike yrkesgrupper og arrangert kurs i refleksjon med systematiske metoder. Prosjektet videreføres i 2025. Vi skal fortsette arbeidet for å samsvare grunnleggende kompetansebehov i helse og velferd i Sarpsborg kommune. Dette ses opp mot sluttkompetansen helsefagarbeidere, sykepleiere og vernepleiere har.
Hvordan kan fasilitatorer med erfaringer fra KlinObsKommune også kan benyttes ved andre kompetansebehov? Hvordan bør observasjons- og vurderingskompetanse prioriteres mot andre kompetansebehov i løpet av 1, 3 eller 5 år? Hvor ofte er det behov for repetisjon? Dette var utgangspunkt for samarbeidsprosjektet med to Østfold-kommuner, som du kan lese erfaringene fra videre i artikkelen.
Avsluttet
Hvordan sikre god dokumentasjon av helsehjelp?
Utviklet spesielt tilrettelagte korttids- og avlastningstilbud, støttekontaktordninger og besøkstjeneste.
Gi pasienter på sykehjem økt innflytelse ved å heve ansattes kompetanse rundt brukermedvirkning, spesielt tilknyttet aktiviteter
Faglig kompetanseutvikling i relasjon til døende pasienter og deres pårørende.
Implementering av bruk av refleksjonskortene ”Kort og godt” i hverdagen.Utvikle en modell for refleksjon i hverdagen.