Pågående
Du finner den på Spotify og Apple podcasts.
Tilbakemeldinger fra kommunene er at de har behov for å få en instruktører/fasilitator-veileder og et kontaktpunkt for veiledning og spørsmål rundt KlinObsKommune.
Kunnskap om kvalitetsforbedring er nødvendig for å utvikle og forbedre tjenestene slik at pasient, bruker og pårørende til enhver tid mottar den beste tilgjengelig diagnostikk, behandling og oppfølgning (fra "I trygge hender 24-7"). Men hvordan kan vi bidra til at både medarbeidere, ressurspersoner og ledere har nødvendig kunnskap?
I dette prosjektet oversetter vi et engelsk kartleggingsverktøy The Adult Social Care Outcomes Toolkit, (ASCOT) og tester dette ut i en norsk kontekst. Verktøyet måler betydningen av omsorgstjenestene som ytes for livskvaliteten til tjenestemottakerne og kan benyttes på tvers av tjenesteområder som hjemmetjeneste, omsorgsbolig og sykehjem. Tjenesterelatert livskvalitet måles gjennom åtte domener som dekker behov som mat, sikkerhet, aktivitet, sosial deltagelse og verdighet. USHT Viken (Akershus) rekrutterer omkring 165 deltakere til prosjektet.
Avsluttet
Prosjektet har samlet kunnskap og erfaringer om viktige forutsetninger som må ligge til grunn for en vellykket implementering av kombinerte stillinger mellom Høgskole og kommunehelsetjenesten.
I forbindelse med gjennomføring av læringsnettverk for forbedringsarbeid og pasientsikkerhet ble tiltakspakken «Riktig legemiddelbruk i hjemmetjenesten» prøvd ut og tilpasset i tjenesten til psykisk utviklingshemmede i Lørenskog og i Bjørnegård psykososiale senter i Bærum kommune
Dette prosjektet ble etablert for å implementere tavlemøter og utarbeide rutine for tavlemøte som kan benyttes i aktuelle avdelinger.
Prosjektet har hatt fokus på integrering av studentveiledning og læring i systematisk pasientsikkerhetsarbeid. Det er utviklet læringsmateriell i form av en introduksjonsfilm om systematisk legemiddelgjennomgang som kan brukes i kommunehelsetjenesten og i utdanningsinstitusjoner som informasjon og introduksjon til legemiddelgjennomganger.
Etablering av klinisk fagring for kompetanseutvikling i kunnskapsbasert praksis.